Centrul de evaluare / Assessment Centre oferă managementului ocazia de a vedea în acțiune competențele și comportamentele participanților, de a înțelege măsura în care un candidat este realmente pregătit pentru un anumit post.

Centrul de evaluare crește semnificativ gradul de obiectivitate al procesului de selecție (până la 65% spun studiile). El poate schimba ierarhia candidaților validați pentru un post, ca urmare a interviurilor.

Organizarea unui centru de evaluare este foarte utilă atunci când luați decizii în următoarele situații:

  • Recrutare
  • Dezvoltare echipă
  • Promovare succesor
  • Proiecte adaptare organizațională

Etape în Assessment Centre:

  • Agrearea competențelor specifice ce urmează a fi evaluate
  • Definirea competențelor și exprimarea lor în indicatori comportamentali măsurabili
  • Feedback / rapoarte
  • Sesiuni de feedback individuale

Metode utilizate:

  • Jocuri de rol
  • Exerciții de grup
  • Studii de caz
  • Interviuri comportamentale
  • Prezentări
  • Evaluare valori și factori motivaționali

Participarea la un Centru de Evaluare este o experiență interesantă atât pentru cei care sunt evaluați, cât și pentru evaluatori.

Vezi aici testimonial Petruța Ioniță, Marketing Manager, Lagardere Travel Retail